Ağustos 12, 2011

Neden Bir Şarkılar Listesi Şimdi / Bütün Günler Gibi Bu da Gelip Geçmedi mi?


bir şarkı ne zaman güzel değildir
sonu olduğu zaman
sonu yoktur çünkü güzel şarkıların
kimse bir şarkıyı sonuna kadar söyleyemez


diyordu "Pas" şiirinde Edip Cansever. Güzel bir şarkının içi, o hep beklediği geçit değil midir insana? O beklediği, özlediği, aradığı şeylere açılan. Ya da bir kocaman ormanda, otlar ve çiçekler içinde oturmak. Upuzunca oturmak. Ama her şarkıyı her dinlediğinde olmaz. Şarkı senin şarkın olacak, senin gibi biri olduğunu duyumsadığın, gözlerinde bir parlamayla kendini sana tanıtan birinin şarkısı.

Güzel bir şarkıyı dinlemek, insandan beklediğimiz imkânsız bir şeyin ta kendisi bence: anlaşılmak. Ama yanlış anlamayın, şarkının sözlerinin sizi anlatmasını falan kastetmiyorum. Müziğin kendisini diyorum asıl. Bazen bi' yerde öyle bir keman giriyor ki mesela, kaybettiğim bütün tokalarımı bulmuş gibi oluyorum. Batırdığım güzelim bayramlıklarımdaki lekeler çıkıyor. Uzak bir ülkede, gözümle hiç görmeyeceğim bir yerde.

Belki de her insan hayatının bir dönemini sadece şarkı keşfetmeye adamalı. Bir taraftan roman okumalı, şiir okumalı. Başka bir şey beklememeli hayattan. Ve en önemlisi, kendisinden korkmamalı. Kendisine ısınmalı.

Nasıl hissediyorum biliyor musun ey dünya, çocukluğumun bir yerinde -her nasılsa ve nedense- kendimden kalkmış ve sonra artık yaşadığım her an ondan gitgide uzaklaşmışım. Çok değişmişim, bakınca beni tanımıyor şimdi.

"Şarkılar..." diyor bana kendim, "Şarkılar dinlemeli. İçimden öyle geldi."

Sevgili okurum, senden büyük ricamdır. Şu şarkıları dinleyesin eğer vaktin var ise.

1. Eren Kazım Akay, "Mayhoş".
"Tam oldu derken... Taaağk!"
http://fizy.com/tr#s/1aitkg

2. Kumdan Kaleler, "Gökanlam" (Bahsettiğim keman budur!)
"Kızgın ve mavi bir mührün borcuyum"
http://fizy.com/tr#s/1aj9s6

3. Yaşar Kurt, "Fırt Emin"
"Ne zaman geldin ruhum?"
http://fizy.com/tr#s/1aifrv

4. Nem, "Yarım Kalan Hayaller Yaşındayız"
"Mavi bir rüzgâr, içinden geçer..."
http://fizy.com/tr#s/13jpux




8 yorum:

  1. İsimleri görünce, yoo bu saatte bunu yapamam kendime.

    Akşam, evde evet evet.

    YanıtlaSil
  2. bana çok yakın bir yazı olmuş. o şarkılarla postladığın karenin içinde olmak isterdim.

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim, dinledin mi evde peki?

    Mete, şarkılar çok yaşasın. Herkes de kendi karesi içinde çok yaşasın =)

    YanıtlaSil
  4. fırt emin.. hemen bir kez daha dinledim :)

    YanıtlaSil
  5. Bunlardan herhangi birini seven, diğerlerini de sever bence! Eğer dinlemedikleriniz varsa evvelce, mutlaka tavsiye!

    YanıtlaSil
  6. geç kalmış bir cevap:

    evet dinledim. kumdan kalaler, yaşar kurt zaten favorimdir.

    ama listedeki bir numaralı şarkı bir anda açık ara bir numaraya yerleşti. ödülü de ne güzelmiş olsun.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzeldir. Eren kazım Akay'ın ağzından çıkan her şeyi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil