Mayıs 23, 2010

Almanca Öğrenmek İstiyorum Ben

Kafamın içindeki kuyuda senelerce sakladım bu hevesi. Evet insan, Almanca öğrenmek istiyorum ben.

"Aşkını biiir sır gibiiiiii senelerdiiiiir sakladııım"

Üniversite yıllarımdan hafızamda kalan birkaç sözcük ve bir yerlerden kulağıma çalınanların bir kısmı o kadar şahane tınlıyor ki, garip bir yenilmişlik hissi duyuyorum diplerimde bir yerlerimde. Hâlâ ucundan tutmadım şu işin diye.


"Geist": Ruh (Hegel'den hatıradır minik beynime.)
"Zeit": Zaman ( Bir alttakiynen beraber Heidegger'den tabii. Hatta bir de "dasein" var ama o aslen uydurulmuş olduğu-çün buraya almadım.)
"Sein": Varlık
"Vernunft": "Akıl"
"Ding an sich": "Kendinde Şey" (Oy anammm oy=) en bayıldığım bu. Kant amcaya saygılar!)
"Ding für sich": "Kendisi için Şey"
"Sorge": Kaygı
"Angst": Korku


Sırf bunlar "şık" diye öğrenicem ben bu dili evet. Ölmem inşallah bir süre daha.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder