Haziran 28, 2010

Altı Büyülü Başlık




Öyle aklıma geldi. Ödev yazmak yerine aşağıdaki kitap başlıklarını hatırlayıp mutlandım. "Ayy..." dedim, şefkatle. Al bakalım ey okuyucu, gerekçeleriyle. Biraz hayal kur sen de.


1. "Saatleri Ayarlama Enstitüsü" Ahmet Hamdi Tanpınar (roman)[Dev bir şey geldiği çok belli mesela bunda. Ki geliyor da gerçekten.]

2. "Başkası Olduğun yer" Leyla İpekçi (roman)[Çok naif ama çok etkileyici. Bir kurtuluş umudu gibi; ama kaybediş gibi de aynı anda.]

3. "Unutma Bahçesi" Latife Tekin (roman)[Bu nefis. Ama okumadım. Ama nefis.]

4. "Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği" Milan Kundera (roman)[Hayatımda duyduğum en "Ohaaağ!" başlık belki de budur. Çok karizmatik. Bence bu romanı da tarif eden bir söz olabilir yavan görünse de. Karizmatik bir roman.]

5. "Zamana Dağılan Nar" Nilay Özer (şiir)[Bu başlıkta nefffis bir imge var. Gözlerimi kapatıp saatlerce hayal edebilirim. Kesinlikle.]

6. "Suyu Bulandıran Şey" Mehmet Erte (şiir)["zamana dağılan nar" ifadesindekine benzer bir ruh buluyorum ben bu başlıkta da. Bayıldığım da bir sesi var bu Mehmet Erte şiirinin zaten. Bir "Merak" hediye ediyor. Suyun bulandığını görmeyenlerin gözünü açıyor ve fakat hemen soruyu çakıyor. "Nedir bu suyu bulandıran?". Ki, tam da bu yaptığını kastederek şiirin kendisine de göndermesi var tabii. "şiir, suyu bulandıran bir şeydir". Nefis nefis.]


Fotoğraf ile alakalı not: Evet, 6 kitap var. Hehe. Bir de, nedense "baş aşağı" durumunu çok estetik bir şey gibi algılamaya başladım. Ya da belki kim bilir, ne kadar estetik bir şey olduğunun farkına ancak vardım.

4 yorum:

  1. ben bi de, "en afili filmler" listesi bekliyorum senden.. olmaz mı ki?! (:

    YanıtlaSil
  2. belki bir gün. ama "afili" olmaz da başka bir şey olur onun başlığı. "afili" başkasının tekelinde=)

    YanıtlaSil
  3. bu listeden sadece saatleri ayarlama enstitüsünü okudum, güzeldi... şiir kitabı hariç diğerlerini de kitap listeme ekledim. şiirle hiç aram yok..

    YanıtlaSil
  4. =) Burada sadece başlıklar zaten mevzum aslında. Ama bilhassa "Başkası Olduğun Yer"i tavsiye ediyorum gerçekten...

    YanıtlaSil