Şubat 20, 2011

Bu Klibi İzlemiş Miydin Ey İnsan?

Aşağıdaki klip Tori Amos'un imiş. Şöyle bir yol izledim keşif sürecinde:

1. Adım: facebook'ta bir arkadaşım Tori Amos'un bir videosunu paylaşmış. İzlemedim ama şarkıyı dinledim. O sırada başka bir şeyle uğraşıyor idim. Müthiş cahil bir kimseyim ben. Tori Amos'u duymuşum, öyle birkaç şarkısı kulağıma çalınmış, adlarını dahi bilmem. O kadar. Merak ettim, sesi bi güzel geldi. "Kimmiş la bu?" sorusundan hareketle Google kapısına koştum.

2. Adım: Google araması. Oradan ekşisözlüğe. (Ben bu sözlüğün adını bitişik yazmayı seviyorum nedense.)

3. Adım: Ekşisözlükte okudum biraz hakkında bir şeyler. Bir entryde China şarkısının klibinde taştan piyano yapıldığı yazıyordu, merak ettim, bakayım dedim.

4. Adım: Youtube gezintisi. China'nın klibini izledim, pek beğenmedim. Ama kadının sesi güzel. Yan tarafta rastgele önerilen videolar arasında bunu buldum işte! "A sorta fairytale". İngilizcem pek iyi değil ama bu "sorta" muhtemelen "sort of"un kısaltması filandır. öyle ise eğer hakkaten "Bir Nev-i Peri Masalı" demek oluyor şarkının adı. Belki soracaksın sevgili okurum, "Neden yolculuğun diğer durağı herhangi bir İngilizce-Türkçe sözlük olmuyor?" diye. Ama öyle kolay mı, ya bu demek değilse? =)

Haydi bakalım, iyi seyirler!

Not: Bu "Piyanist"teki adam değil mi yauğ?

Edit: Cesaret ettim, evet. "Sorta" öyle demekmiş. Hatta şarkı için ekşisözlüğe yazılan ilk entryde şarkının adını benle aynı şekilde çevirmişler. Misal, "Bir Tür/Çeşit Peri Masalı" da demiş olabilirlerdi. olamaaaaaaaz mı, olabiliiiir!

4 yorum:

  1. bir tori amos hastası olarak tabi ki biliyorum.çok güzeldir :D

    YanıtlaSil
  2. =) hehe. gülmüşsündür de cehaletime o zaman =)

    YanıtlaSil
  3. Canım Arda S. klibe bayılmakla birlikte, beneklerinize de bayıldım!

    YanıtlaSil